Followers

Tuesday, February 19, 2013

Sesi Berjalan-jalan - Fraser's Hill

Assalamualaikum....

last Chinese New Year abah aku ajak pergi jalan-jalan kat Fraser's Hill...
yes...walaupun aku ni anak jati Pahang, tapi ni la first time aku pergi sana...
abah aku pulak, since kerja kat Lipis, ni la first time nk naik ke bukit tu....
dulu masa dia kerja kat sekolah di pekan Tras, every weekend dia naik sana dengan kawan-kawan...

Fraser's Hill....
orang cakap tak ada apa-apa pon kat sana...
tapi bagi aku, ia sebuah tempat peranginan yang menarik...

perjalanan kami mengambil masa dalam 2 jam dari Kuala Lipis..
melalui bandar Raub, kemudian masuk ke jalan Raub - Kuala Kubu
jalannya sangat sempit dan berliku-liku...
suasananya agak suram dan sunyi...damai, tenang...dan juga membosankan...
aku asyik bertanya bila akan sampai ke simpang Fraser's Hill...
teruja dengan keindahan alam membuatkan aku dan adik-adik tak lepas memandang..
sikit pon tak rasa nak tidur or pening...

sampai je di gate atas Fraser's Hill, kami semua teruja dengan bangunan yang terdapat di sana..
bangunan kolonial yang sangat cantik...
umpama berada di negara British....

Pejabat Pos


Balai Polis

antara tempat yang wajib singgah di Fraser's Hill ni adalah

1. Menara Jam
ingatkan tinggi sangat la menara jam ni...rupa nya kecik jer...tapi kalau tak ambik gambar kat menara jam ni, tak lengkap la kunjungan anda....;)





2. Allans Water
ni tempat ala-ala taman tema air...boleh kayuh sampan....kami tak singgah sini sebab ramai sangat orang...just usha2 dari luar je....



ada banyak lagi tempat yg menarik tapi aku tak singgah hari tu sebab keadaan cuaca yang sangat sejuk dan membuatkan aku kesemputan....antaranya adalah Paddocks, air terjun jeriau, dan taman bunga...

selain tu, banyak hotel-hotel, rumah tumpangan dan homestay yang di sediakan kat sana...kalau bermalam dekat sana mesti lagi seronok...=)

ok lah...da banyak membebel ni...jom usha gambar2 plak...=)

orang lain sebuk membeli souvenir, aku sebuk posing 

me and sis a.k.a kembar

mummy and abah

nama jalan pon nama org putih gitu....kemainnn....

cik kembar


welcome to Fraser's Hill

hutan simpan yang masih belum terusik...damai dan tenang suasananya....sejuknyaaaa masyaAllah...

kabus menyelubungi petang...

baru pukul 2 lebih da macam pukul 6 petang...kabus sangat kuat...

ada macam kat hutan amazon tak...haha

posingg sokmo....



till then~~

2 comments: