Followers

Sunday, April 15, 2012

kisah paranormal UiTM Jengka#1

Assalamualaikum...
hye semua....
semalam, ade la budak2 uitm ni bukak topic kat group GAMUS (Gabungan Mahasiswa UiTM Semalaysia)..dorang bukak topic kisah seram di UiTM
sila klik gambar untuk paparan yang lebih jelas...=)

ok, kat sini aku nak kongsi la ngan korang pengalaman aku sepanjang 3 tahun kat UiTM Jengka...ade banyak la jugak cerita-cerita yang aku nak kongsikan kat sini...

kisah 1#
masa aku part 1 dulu, aku ada kelas malam...kelas account...tak ingat kod ape...huhu..kelas tu hari Khamis malam Jumaat.,, So 1 day, time aku balik kelas, aku jalan dengan Bestfren aku berdua je...kawan-kawan yang lain pergi DSG (dewan Serba Guna) kot sebab ada aktiviti kolej...
masa lalu dekat depan kolej siswa, time tu baru pukul 10 lebih, kawan aku ni nampak ada bayangan anjing yang besar sedang berlari2 seiring dengan kitorang...dia nampak anjing tu dekat kawasan lapang antara Uwais dengan Medec (pusat perubatan UiTM) #kalo dak jengka mst tahu...= ="
aku x de plak nampak...kawan aku je yang nampak...so, dia terus baca ayat Kursi and jalan laju2...aku yang tak tahu pape ni ikut jugak la dia jalan laju...bila da masuk pintu pagar kompleks kediaman siswi, baru la dia cerita kat aku....
so, sampai hari ni kami masih lagi tertanya-tanya gerangan apakah yang menyerupai bayangan anjing itu...#

kisah 2#

ni masa aku part 3...masa part 3, aku tak de rumate...bilik aku tu untuk 2 orang, tapi aku duk sorang-sorang...suatu hari, aku ada aktiviti kat DSG...tak silap ada Bicara Kampus. program tu habis dalam dekat kul 12 camtu la....untuk pengetahuan korang, program malam tu hanya untuk penghuni kompleks kediaman siswi...kolej siswa and kolej siswi da buat malam sebelum2 tuh.....so time nak balik tu kami semua jalan la menghala ke kompleks...seperti biasa jalan raya tu di penuhi dengan siswi-siswi....sampaikan kalau kereta or motor nak lalu pon, dorang kena bagi siswi jalan dlu...haha...ok, malam tu sambil-sambil jalan tu aku mesej2 la dengan kawan aku (siswa)...die dok blok C kolej siswa..betol2 menghadap jalan ke kompleks siswi...so dia memang nampak la kami jalan ramai-ramai..ada la dalam 400-500 orang...tetibe dia call aku..
Dia: helo, awak kat mane?
aku: saya ngah jalan nak balik kompleks la ni..
Dia: owh, ok! bye...
terus die letak fon...aku pon cam pelik...then tak lame lepas tu die mesej tanya aku da sampai ke belum..aku cakap la kat tangga otw naik bilik aku...bilik aku tingkat 4 blok C kompleks siswi...so,dr kolej siswa dia memang boleh nampak blok n bilik aku...
dia call aku lagi.....
Dia: awak...awak ada nampak pape tak mase jalan tadi?
Aku: nampak ape?
Dia: saya nampak ada sorang pompuan tuh jalan laju gila macam naik basikal, dia jalan kat tengah-tengah antara dak pompuan ramai-ramai td tuh...ke memang ada yang naik basikal?
Aku: ish, mane ade...sume orang jalan kaki la...
Dia: ermmm...lepas sampai kat depan kompleks, sy da tak nampak dak tu gi mane...hilang dah...
Aku: erkkk....awak jgn nk takut kan saya...
Dia: tak...betul...sy nampak.......
Aku: ok bye!
rupanya masa dia call aku memula td tu, dia bru pas nampak bende tuh....= ="
lepas letak fon, aku masuk blik, naik katil yg pling hampir dengan aku terus berkelubung dengan selimut sampai pagi...tak off lampu, x tukar baju...assignment aku sume tak siap malam tu....huhu

kisah 3#
yang ni aku selalu kena setiap kali aku duduk kat bilik yang dekat dengan bilik air...tak silap aku, part 3 and part 4 je aku dapat bilik jauh dari bilik air....since part 1 lagi aku da perasan bende ni...
selalunya berlaku time musim-musim test and final exam sebab time tu je aku dok berjaga sampai ke pagi...huhu...
situasi 1#
setiap pukul 1-3 pagi, akan ada sekali kedengaran bunyi bising...bunyi orang bukak pintu bilik, bunyi orang seret kerusi, bukak loker etc...tapi sekejap je...then sunyi semula...

situasi 2#
kadang-kadang dalam area pukul 1-3 pagi jugak akan ada bunyi orang bukak pintu bilik, suara riuh-riuh cam ramai giler yang nk pi toilet serentak....siap ada bunyi tapak kaki orang lagi...aku memang akan terpedaya dengan bunyi-bunyi tuh...so, aku pon akan join jugak la pi toilet...tp....tak de sorang pon kat toilet...
kalao aku sorang time tuh, mmg aku tak masuk da tandas...tp kalo aku dengan rumate-rumate aku, aku gi la...
situasi 3#
dalam kul 12 ke atas, aku selalu dengar bunyi air kat bilik air...macam bunyi orang tengah ambil wuduk..
yang ni pon aku slalu terpedaya jugak...pi bukak pintu siap jenguk kat dalam bilik air lagi...tapi memang tak ada orang langsung...paling-paling pon aku tengok paip air tu terbukak..n aku pon pi la tutup..huhu...

so far aku stakat dengar bunyi je la...xpnh nampak n memang tak nmpak...huhu....

ok,...untuk hari ni 3 je dulu...nanti aku cerita lagi...banyak lagi cerita ni...sumber-sumber from kawan-kawan aku....

22 comments:

  1. Andai hantu yang anda cari amalkanlah ayat ini:

    Astaghfirullah Al Azim 100x
    Allahumma Solli Ala Saidina Muhammad 100x
    La hau la wala quwwata illa billah 100x
    Ya Allah Ya Qadim 100x
    (Baca setiap kali solat fardhu)

    Insya`Allah anda akan dapat apa yang anda hajati, namun jika TUHAN yang anda ingin temui janganlah anda membuang masa dengan keinginan pada yang tidak menguntungkan anda di akhirat kelak.Selamat Datang Ke Alam Misteri

    ReplyDelete
  2. pernah dengar citer sal kolej siswa dulu adalah kolej siswa.dimana ada siswi yang mati kat block A..aku termimpi sal dia.kalau tau tolong kasi detail.sebab sblum aku mimpi tu aku xtau apa2 sal ada kes kematian kat jengka.lepas aku mimpi terus aku tanya2 orang.then dapat tau.

    ReplyDelete
  3. pasal dak pompuan yg mninggal tu tak tahu sgt...sb byk sgt version dgr....ade org ckp dia bunuh diri...ade yg ckp kpala dia terkena kipas msa mlompat dr ktil atas...x tahu mne 1 btol....

    ReplyDelete
  4. huhu .. saya dah la nak masuk jengka akak takutkan saya ... T T

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah xde pape...kuatkan semangat...akk dlu pernah duduk sorg dlm bilik...xde rumate langsung dr awal sem smpai hujung sem...alhamdulillah..xde pape...=)

      Delete
  5. saya duk kolej mat kilau. setakat ni tak la ngeri sangat. setakat bunyi2 je tade hal. nampak tak pernah lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak saya pun dpt jengka . Emm nak tanya takde line connection Internet eyh kat sana ?

      Delete
    2. ada....masa akak dlu akak pkai uninet..yg tu kena topup macam hp...seminggu rm10..ada jual kt koop depan DSG (dewan indera segara kot skang namanya) huhu...klo wifi free, muafakat wifi...kalau uitm jengka student tu masa akak dlu kne reg dlm student portal n dia akan block access pd jam 12 mlm dan ke atas... =) skng akak x sure ada lg ke x...

      Delete
    3. Sekarang dah okay dah internet connection. Siap boleh layan YouTube after 5pm :)

      Delete
  6. I pon ada gak pgalaman paranormal dsana. Ape2 pon pljr baru xyah risau. Kuat smgt n rjin bdoa, igt tuhan selalu.. okay? I enjoy my life there..dgn kwn2 n pglaman kt sne mmg mbuatkn sy berdikari, wifi ada lg tp certain tmpat je line laju..ada yg slow..muafakat still ada tp certain spot gak la. pake broadband pon kekadang slow. I pakai broadband dlu.. :) penulis blog skg ni dimana ye study?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..study kt uitm jengka mmg sgt enjoy...life simple tp byk dpt timba pengalaman...
      now sy bru hbs study kt KPTM KL...bru hbs buat degree... =)

      Delete
  7. Sy pn blaja kt uitm jengka..dr dip smpai dgree..byk sgt memori kt sne..slame kt sne alhamdulillah xpnh jumpe or nmpk bnde2 cmtu..tp dgr2 bunyi n dgr cte kwn yg pnh kne ade laa..hihii..so far life stdy kt sne mmg enjoy..udara yg segar tiap2 pg..tp xsegar tibe2 klau bkk tingkp bau loji yg msuk..especially dok blok k..huhuhu..mse zmn sy dlu lom membangun lg bndr jengka..skg da ade mcm2 time tu last pegi 2012..melawat jengka..how i miss jengka yg umpama switzerland tuh! Hahaa..rindu nk open table ngn classmate tiap kali pas final bfore msing2 blk kg..sis batch tahun bile n kos ape? Kot2 knl? Hihihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry late reply....sy batch july 2007-april 2010 cos bm111

      Delete
  8. Assalamualaikum sis, saya nk tanya brp org dlm satu bilik? Dlm satu bilik cmpur ke senior junior? Dlm satu bilik cmpur dgn pljr kos lain ke? Bilik air luar drpd bilk ye? Lepas tahun pertama mmg kena ddk luar eh? Sorry sis byk soalan pulak hehe saya dpt pnggilan ke uitm jengka masuk 3 jun 2015 ni. Excited sgt nk masuk sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam...sorry lambat reply..bz sket...bilik biasanya 4 org...kalau part 1, slalunya campur course..bilik air kt luar..kalai still nk duduk hostel boleh je, tp kena penuhi syarat utk duduk hostel..syrat dia kena hadir aktiviti yg diadakan & kumpul kupon...tu je..all the best.. =)

      Delete
  9. Admin tumpang sekejap yer...
    Mana -mana individu yang berminat melanjutkan pengajian di Kolej Komuniti Temerloh, Pahang dalam program 'Furniture Design' boleh hubungi sms/wassup di 0148004302 -mohd, Yuran semester yang murah dan dapat elaun(bukan pinjaman) lagi
    elaun : rm1200/sem
    yuran : rm200/sem
    https://www.facebook.com/PerabotKKtemerloh

    ReplyDelete
  10. salam...satu batch rupanya kita.. sy pn batch July 2007-2010..
    rindu sgt2 dgn kenangan di sana...

    ReplyDelete
  11. DSG = Dewan Sejuk Gila

    ReplyDelete